dinsdag 23 oktober 2012

Uitwisselen van Hart tot Hart















Wat een feest! Ik mag weer.... Telkens als er een geboortekaartje op de mat ligt ontstaat er bij mij een soort van feestgevoel. Originele kaarten, soms lekker ouderwets in de kleuren blauw of roze, of helemaal over de top in knallende kleuren. Ik vind het altijd erg fijn als 'mijn' HypnoBirthing ® ouders (cursisten) de moeite nemen om mij op de hoogte te brengen van de geboorte van hun kindje. In de laatste les vraag ik dan ook of ze een geboortekaartje willen sturen. De deur van mijn praktijk hangt vol met geboortekaartjes  waarvan de jongenskaarten op ruim in de meerderheid zijn. Opvallend zijn de korte stoere namen als Ravi, Quinn, Jelle en Joep.

Ik ben er van overtuigd dat de naam wordt ingefluisterd door het kindje zelf. Onze jongste zoon Mitchell schopte mij spontaan toen ik in de aftiteling de naam Mitchell als achternaam voorbij zag schuiven. Waar wij  toen nog geen idee van hadden was dat de naam Mitchell een populaire naam bleek te zijn.. Op karate en in het zwembad hadden we het altijd over Mitchell1/Mitchell2 of Mitchell J/Mitchell P. Mitchell zou later Mitch worden dachten wij. Helaas toen hij 18 jaar was en wij hem spontaan Mitch noemden zei hij: "Ik heet Mitchell, met dubbel L!"

In fluisteren, toefluisteren, in gesprek gaan met, hij/zij geeft iets door, allemaal aspecten van de uitwisseling van Hart tot Hart. Het medium Derek Ogilvie bekend van de tv laat zien hoe hij contact kan maken met de onzichtbare wereld. Voor sommige is wat hij doet misschien een brug te ver maar de essentie is het contact op een heel bijzondere manier.

Ken je dat gevoel van dagdromen of praten tegen jezelf? En dat je dan ook nog antwoord krijgt? Van wie krijg je dan antwoord? Van je geweten, je hoger zelf, de engelen, een gids of zelfs van God?
Als je zwanger bent is het iets gemakkelijker, de antwoorden lijken te komen van dat kleine wezentje in jouw lichaam. Zo klein als het is, het reageert op al je vragen. Probeer het maar! Vraag iets persoonlijks. Echt waar je krijgt altijd antwoord. Hoe? Het zijn niet altijd woorden of zinnen die je via gedachten of als beeld door je hoofd heen spelen maar soms subtiele vormen van geuren, kleuren en zelfs geluid of een muziekje. . Ook het krijgen van een inzicht is een soort van contact met je kindje. Communicatie met je kindje is vooral leuk en is zeer zeker te leren! Maar het is ook gewoon DOEN! Ik wil je daar best mee 'helpen'.

Binnenkort start ik de workshop: 
"Uitwisselen van Hart tot Hart. Zonder woorden leren praten met je (ongeboren) kindje". 
Een leuke laagdrempelige workshop waarin je vooral gaat voelen wat het betekend om contact te hebben met je kindje. Uiteraard zijn ook vaders en/of grootouders van harte welkom!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten