zaterdag 6 oktober 2012

Skype contact net zo waardevol als in het 'echt'

In mijn praktijk ontmoet ik allerlei mensen.Verschillende mensen met verschillende behoeftes. Geef ik de ene keer adviezen over een gezonde zwangerschap, krijg ik de week daarna een bezoek van een echtpaar met een onvervulde kinderwens. Persoonlijk contact is heel belangrijk voor mij. Ik ben een gevoelsmens. Zelfs de meest kritische soms septische cliënten  benader ik met respect. Juist dat gevoel stuurt mij dan vaak in een onverwachte richting waar ook deze mensen zich prettig bij voelen. Naast het energetisch coachen vind ik aanraking heel belangrijk. Een ontspannende lichaamsmassage bij een kinderwens kan hele interessante ontwikkelingen opleveren. Aan laten raken door een 'vreemde' dat is nogal wat! Eenmaal thuis gekomen kan de uitwerking van zo'n massage heel wat teweeg brengen. Dat ligt natuurlijk heel erg aan de persoon zelf, maar ik heb de ervaring dat aanraken heel veel doet voor de mens. Bij ontspanning wordt het 'feel good' of 'gelukshormoon' aangemaakt. Daar wordt een mens blij van! Bij een kinderwens is dit gevoel van wezenlijk belang. Ik heb al heel wat vinkjes kunnen zetten achter de namen van mijn 'kinderwens stellen' die zwanger zijn geworden!

Gisteren kreeg ik een e mailtje van een cliënt die al eens fysiek in mijn praktijk is geweest. Ze zit in het medisch circuit en heeft net een terugplaatsing achter de rug. Ze wil heel graag een consult maar vraagt zichzelf af of dit niet via skype geregeld kan worden.

Zo gezegd en zo gedaan, vandaag hadden we contact via een beeldscherm met een fotocameraatje bovenop. Ik kijk altijd naar mijzelf in een heel klein schermpje en heb dan gelijk een oordeel. "oh Ingrid mijn haar zit niet goed "of " ik zie zo bleek!" De 'andere kant van het scherm'  ziet dat helemaal niet. Ze zit helemaal in haar eigen energie. Ik zie een vrouw blakend van gezondheid en ZWANGER! "Is dit Echt?" Ik vraag het mijzelf af maar laat dit direct los. Wat maakt het uit Wij hebben Contact. Ik hoor haar, ik zie haar en voor mij oh zo belangrijk ik VOEL haar! Zij voelt zich gesteund en kan haar gevoel delen. Woorden zijn bijna niet nodig, voor beide een bevestiging van dat wat IS.

Contact: fysiek, mentaal, persoonlijk of via het scherm. het maakt NIETS uit!
Wij zijn met elkaar verbonden in ons Hart.
Leven vanuit deze verbinding is heel fijn en ook nog leuk.

Het is vandaag zaterdag, een dag waarop ik normaal niet werk. Dit is GEEN werk. Om het zuiver te houden stuur ik een klein factuurtje voor mijn 'tijd'. Terwijl mijn man aan het stofzuigen is denk ik: "Ik zit liever achter skype dan mijn huis te boenen" Is dit wat ze noemen een Win/Win situatie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten